Niniejszy dokument określa zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych osób korzystających z Serwisu klinikabudkowski.pl, klientów kliniki Budkowski Dental Clinic, a także innych kontaktujących się z kliniką Budkowski Dental Clinic Sp. z o.o. z siedzibą w Konstantynowie Łódzkim, ul. Sadowa 14, 95-050 Konstantynów Łódzki, adres poczty elektronicznej: biuro@klinikabudkowski.pl.
Zapoznaj się z polityką – dowiesz się kto i po co oraz na jakiej podstawie obraca Twoimi danymi i jakie masz prawa. Jeśli nie akceptujesz treści tego dokumentu, zaprzestań używania Serwisu. Jeśli jesteś klientem kliniki Budkowski Dental Clinic (dalej: Klinika), poproś obsługę objaśnienie w jakim celu Twoje dane są przetwarzane i zdecyduj, czy wyrażasz zgodę na ich przetwarzanie. Zgoda ta jest niezbędna przy korzystaniu z usług oferowanych przez Klinikę.
Każda osoba korzystająca z Serwisu pozostaje anonimowa do momentu, w którym zdecyduje się ujawnić swoją tożsamość. Jako Administrator zapewniamy, że nie przetwarzamy żadnych danych bez podstawy prawnej. Przetwarzamy dane osobowe różnego rodzaju i w różnych celach – zawsze zgodnie z prawem.
Dbając o bezpieczeństwo Twoich danych dobieramy środki techniczne zapewniające ich ochronę między innymi przed udostępnieniem osobom nieupoważnionym czy przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa. Opracowaliśmy Rejestr Czynności Przetwarzania oraz inne wewnętrzne procedury mające zapewnić należytą ochronę Twoich danych, których wykonywanie oraz zgodność z obowiązującymi standardami i przepisami regularnie kontroluję.
1. Definicje
- Serwis – strona internetowa https://klinikabudkowski.pl/
- Administrator/My – Budkowski Dental Clinic Sp. z o.o. z siedzibą w Konstantynowie Łódzkim, ul. Sadowa 14, 95-050 Konstantynów Łódzki, KRS: 0001123183, NIP: 7312088066, REGON: 529463880, adres poczty elektronicznej: biuro@klinikabudkowski.pl
- Potencjalny Klient – osoba zainteresowana ofertą Administratora
- Klient – osoba korzystająca z oferty Administratora
- Użytkownik – określenie osoby korzystającej z Serwisu.
2. Postanowienia ogólne
- Dane osobowe Klientów, Potencjalnych Klientów i Użytkowników są przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, prawem telekomunikacyjnym, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także RODO.
- Administrator jest świadom zagrożeń wynikających z przetwarzania danych osobowych w sieci Internet, dlatego też oświadcza, iż dokłada starań, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony prywatności i bezpieczeństwa Użytkowników.
- Serwis i usługi Administratora nie są przeznaczone dla dzieci poniżej 18. roku życia ani do nich skierowane, a Administrator świadomie nie gromadzi informacji dotyczących dzieci poniżej 18. roku życia.
- Administrator zobowiązuje się do dopilnowania, aby personel upoważniony do przetwarzania danych osobowych był zobowiązany dokonywać tego zgodnie z procedurami wewnętrznymi Administratora.
3. Zakres zbieranych danych
- Administrator przetwarza następujące dane osobowe Użytkowników i Potencjalnych Klientów: imię i nazwisko, adres mailowy, numer telefonu.
- Administrator przetwarza następujące dane osobowe Klientów: imię i nazwisko, numer PESEL, data urodzenia, adres mailowy, numer telefonu.
- Administrator zbiera i przetwarza dane osobowe Użytkownika w celu:
- zawarcia i realizacji umowy o korzystanie z Usługi Elektronicznej;
- prowadzenia dokumentacji medycznej;
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym przepisów podatkowych i rachunkowych;
- udokumentowania stosunków umownych w celach dowodowych przez okres przedawnienia roszczeń z nimi związanych;
- obsługi reklamacji i roszczeń wynikających z uprawnień z tytułu rękojmi.
- Podanie danych osobowych, o których mowa w ust. 1 i 2 nie jest obowiązkowe, ale jest niezbędne do świadczenia przez Administratora czynności wskazanych w ust. 3.
- Zapisywanie plików cookies na urządzeniu Użytkownika jest dokonywane zgodnie ze zgodą wyrażoną przez Użytkownika w ramach banera cookies. Są to dane dotyczące aktywności – historia wyszukiwania, kliknięcia na stronie itp. Administrator nie dokonuje profilowania danych, a podstawą prawną przetwarzania tych danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na marketingu strony i usług oraz zgoda Użytkownika.
- W przypadku wypełnienia formularza kontaktowego lub wybrania innej drogi dostępu do Administratora wskazującej na wolę zostania przez Użytkownika Klientem lub Potencjalnym klientem, przetwarzane będą jedynie dane przez niego podane.
- Administrator przetwarza zanonimizowane dane, związane z korzystaniem z Serwisu Internetowego (np. liczba Użytkowników) w celu generowania statystyk korzystania z Serwisu. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących osoby korzystające z Serwisu.
4. Formularz kontaktowy
W ramach Serwisu Administrator umożliwia kontakt z nim przy wykorzystaniu elektronicznych formularzy kontaktowych. Skorzystanie z formularza wymaga podania danych osobowych niezbędnych do skontaktowania się z Użytkownikiem. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
5. Sposób przetwarzania danych
- Korzystanie z Serwisu jest dobrowolne..
- Dane osobowe Użytkowników, Klientów i Potencjalnych Klientów nie będą przekazywane podmiotom trzecim w celach marketingowych.
- Administrator przekazuje dane osobowe w celu realizacji usług pracownikom i współpracownikom Administratora.
- Administrator przekazuje dane następującym firmom trzecim:
- podmioty mające siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- biuro księgowe EPSILON – w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków
- obsługa IT – Cloud Solutions Łukasz Cyrulski
- obsługa Serwisu – DEV ZEN Tomasz Dziuda
- ubezpieczyciel – w przypadku konieczności realizacji polisy,
- Felgdent – przesyłanie i przechowywanie danych pacjentów
- podmioty mające siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Google Ireland Limited (adres siedziby głównej: Gordon House, Barrow Street Dublin 4 Ireland) – zbierane dane uniemożliwiają identyfikację konkretnej osoby, a więcej informacji o standardach prywatności narzędzia dostępne jest pod linkiem www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/. Ponadto korzystając z poniższego linku: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout istnieje możliwość wyłączenia
- Powyższe firmy gwarantują przestrzeganie analogicznych do Rozporządzenia standardów w zakresie ochrony danych osobowych, a korzystanie przez Administratora z ich technologii przy przetwarzaniu danych osobowych jest zgodne z prawem.
- Administrator zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie przetwarza danych osobowych w nieograniczonym okresie, lecz okres przetwarzania danych zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi. Ponadto:
- Dokumenty księgowe są przechowywane zgodnie z przepisami przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. W ramach tego okresu nie można sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych. Taką możliwość uzyskuje się po upływie terminu przechowywania dokumentów narzuconego obowiązującymi przepisami prawa oraz po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy.
- Dokumentacja medyczna jest przechowywana zgodnie z przepisami przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu.
- W przypadku danych osobowych niezbędnych do wystawiania faktur okres przechowywania wynosi 6 lat.
- Treść korespondencji może podlegać archiwizacji, a określenie z góry jednoznacznego terminu jej usunięcia nie jest możliwe (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Możliwe jest domaganie się przedstawienia historii korespondencji, jaka była prowadzona z nami (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami.
- Okres przetwarzania innych danych niż wymienione w ust. 7 może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
- Okres przechowywania danych nie będzie krótszy aniżeli wynika z obowiązujących przepisów prawa (z ustaw szczególnych) tj. m.in.: ustawy o rachunkowości, ordynacji podatkowej.
6. Obowiązki i prawa Użytkownika
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Użytkownik zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za niepożądane konsekwencje i nieścisłości będące wynikiem podania danych niezgodnych ze stanem faktycznym.
- Wszystkie treści zamieszczone w Serwisie korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są własnością Administratora albo innych osób wyraźnie oznaczonych mianem autora przy danej treści. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Administratorowi lub innej osobie oznaczonej jako autor danej treści, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości Serwisu bez zgody Administratora lub autora.
- Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej zgody Administratora, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość Serwisu stanowi naruszenie prawa autorskiego.
- Administrator zapewnia Użytkownikowi realizację uprawnień wskazanych poniżej poprzez formularz dostępny pod adresem https://app.gorodo.pl/api/zadanie/8792619209.
- Uprawnienia Użytkownika obejmują:
- Prawo do informacji – Administrator podczas pozyskiwania danych osobowych, jest zobowiązany podać osobie, od której dane pochodzą, informacje tj.:
- swoją tożsamość i dane kontaktowe oraz, gdy ma to zastosowanie, tożsamość i dane kontaktowe swojego przedstawiciela,
- gdy ma to zastosowanie – dane kontaktowe inspektora ochrony danych,
- cele przetwarzania danych osobowych, oraz podstawę prawną przetwarzania,
- informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców, jeżeli istnieją,
- gdy ma to zastosowanie – informacje o zamiarze przekazania Danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej,
- okres, przez który dane osobowe będą przechowywane, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu,
- informację, czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym lub warunkiem zawarcia umowy oraz czy osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania i jakie są ewentualne konsekwencje niepodania danych.
- Prawo do informacji – Administrator podczas pozyskiwania danych osobowych, jest zobowiązany podać osobie, od której dane pochodzą, informacje tj.:
Jeżeli Administrator planuje dalej przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane, przed takim dalszym przetwarzaniem zobowiązany jest on poinformować podmiot danych o tym innym celu oraz udziela jemu wszelkich innych stosownych informacji.
- Prawo do cofnięcia zgody – Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług, które zgodnie z prawem Administrator świadczyć może jedynie za zgodą. Ponadto cofnięcie zgody nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do momentu cofnięcia było niezgodne z prawem.
- Prawo dostępu do danych osobowych – Administrator zobowiązuje się do potwierdzenia przetwarzania danych osobowych, jeśli ma ono miejsce. W takim przypadku Użytkownik ma możliwość uzyskania kopii danych i dostępu do nich oraz uzyskania informacji zawartych w niniejszej Polityce i innych żądanych.
- Prawo do sprostowania danych – Administrator na żądanie Użytkownika zobowiązuje się do sprostowania danych (dla danych nieprawidłowych) oraz ich uzupełnienia (dla danych niekompletnych).
- Prawo do usunięcia danych (“prawo do bycia zapomnianym”) – Administrator na żądanie usunie dane w przypadku wycofania zgody, wniesienia zasadnego sprzeciwu wobec wykorzystania w celach marketingowych lub statystycznych, przetwarzania niezgodnie z prawem lub gdy przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane. Administrator zastrzega, że może zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do kopii zapasowych lub celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń oraz relacji z organami państwowymi.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – w przypadku kwestionowania prawidłowości danych oraz legalności lub niezbędności ich przetwarzania i wniesienia sprzeciwu.
- Prawo do przenoszenia danych – na żądanie Użytkownika Administrator wyśle w postaci pliku w formacie pdf lub innym ustalonym dane osobowe do żądającego lub bezpośrednio do innego wskazanego przez niego Administratora.
- Prawo do sprzeciwu wobec wykorzystania danych – jeśli Administrator przetwarza dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, Użytkownik może wnieść sprzeciw wobec ich wykorzystywania. Jeżeli sprzeciw okaże się zasadny, a Administrator nie będzie mieć innej podstawy prawnej do przetwarzania danych – usunie dane będące przedmiotem sprzeciwu.
- Ponadto Użytkownik ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Administrator wskazuje, że szanuje prawa z zakresu ochrony danych osobowych oraz dąży do ich wykonywania w najwyższym możliwym stopniu. Jednocześnie przedmiotowe prawa nie mają charakteru absolutnego, więc możliwa jest zgodna z prawem odmowa ich realizacji – Administrator zapewnia poprzedzenie ewentualnej odmowy niezbędną analizą problematyki oraz dokonanie jej jedynie w sytuacji, gdy odmowa jest konieczna ze względu na podstawy nadrzędne wobec interesów Użytkownika.
7. Pliki cookies
- Serwis Administratora używa plików „cookies”. Są to krótkie informacje tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu Użytkownika. Mogą być one odczytywane przez Administratora, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzysta (np. Google’a). Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Więcej informacji na temat plików cookies można uzyskać na stronie www.allaboutcookies.org.
- Pliki cookies stosowane w serwisie nie przechowują danych osobowych ani innych informacji zebranych od Użytkownika. Serwis wykorzystuje cookie do zidentyfikowania sesji przeglądarki, co umożliwia korzystanie z funkcji serwisu. Korzystanie z technik „cookies” nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych i adresowych Użytkownika ani żadnych informacji poufnych z jego komputera.
- Cookies stosowane są do następujących celów: zachowanie bezpieczeństwa usług i zapobiegania oszustwom, ułatwienia wydajności strony, rejestracja wizyt do celów marketingowych i statystycznych, korzystanie z funkcji społecznościowych, wspieranie personalizacji stron internetowych (np. zapisywania ustawień języka), zapamiętywanie lokalizacji IP oraz strefy czasowej. Pliki cookies mogą być również wykorzystywane i zamieszczane przez współpracujących z Administratorem partnerów – podlegają wówczas politykom cookie lub politykom prywatności zamieszczających je podmiotów.
- Zakres oraz cel gromadzenia danych oraz droga kontaktu i realizacji praw czy dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności zostały opisane w polityce prywatności poszczególnych usługodawców.
- Domyślnie pliki cookies od firm trzecich są blokowane poprzez osadzony na stronie mechanizm wyrażania zgody. Dzięki niemu Użytkownik może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych lub ją w dowolnym momencie wycofać, korzystając z linka „Ustawienia plików cookies” znajdującego się w stopce strony. Administrator informuje, że można również zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej — całkowicie blokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu.
- W przypadku stosowania Google Chrome, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en.
- W przypadku stosowania Mozilla Firefox, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer.
- W przypadku stosowania Safari, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac.
- W przypadku stosowania Microsoft Edge, instrukcja znajduje się tutaj – https://docs.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/edgehtml/index.
- W przypadku stosowania Internet Explorer, Administrator sugeruje zmianę narzędzia na któreś z powyższych, a ponadto instrukcja znajduje się tutaj – https://support.microsoft.com/en-US/topic/168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d.
- W przypadku stosowania Windows Phone, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.microsoft.com/pl-PL/windows/3ebc303c-59c0-d367-3995-f258b184fabb.
- Administrator czuje się w obowiązku uprzedzić, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować trudności w korzystaniu ze strony internetowej i ograniczenie jej funkcjonalności.
8. Postanowienia końcowe
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Administrator udostępnia środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych, przesyłanych drogą elektroniczną.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się właściwe przepisy prawa polskiego i europejskiego. Na tej stronie mogą znajdować się dodatkowe zapisy odnośnie prywatności użytkowników regulujące zagadnienia szczegółowe – mają one pierwszeństwo przed niniejszą Polityką.
- Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem e-mail: biuro@klinikabudkowski.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 9. maja 2025